Elektrikkeren som skilte seg ut med

VISUELT INNHOLD

Utfordring

Ny aktør, nytt utseende. Våren 2015 sa en avdeling med 11 elektrikere farvel til morselskapet OneCO. Da stod de som helt ny aktør i markedet med navnet Ryger Elektro. De trengte hjelp til å bygge opp merkevaren, samt kommunisere produkter og tjenester, helt fra bunn.

Løsning

Første steg var å bygge en visuell identitet, hvor ingenting ble overlatt til tilfeldighetene. Allerede på fargevalget gikk vi til verks med å kartlegge både direkte konkurrenter og andre bedrifter i samme område. Dette var nødvendig for å skille seg ut og få en sterk profil fra dag én. 

Vi tok bevisste valg basert på tre faktorer;

  • fargepsykologi
  • visuell styrke
  • marked og konkurranse
Innholdsbasert nettside

Etter å ha overført den visuelle profilen til nettsiden var det på tide å fylle den med innhold. Siden det er stor forskjell på B2C og B2B valgte vi å dele kundereisen i to allerede på fremsiden. Dette gjør at begge målgruppene finner raskt frem, får servert et spisset budskap og tilpasset innhold.

Til privatmarkedet viser vi hvor utslagsgivende moderne lyssetting og elektriske systemer kan være for opplevelsen av en bolig. Til bedrifter formidler vi viktigheten av kompetanse, fleksibilitet, oppfølging og dokumentasjon gjennom øynene til kunden.

http://www.creobox.no/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/basic_message_multiple.svg

Arbeidet ble utført på en profesjonell måte. Nettsiden er oversiktlig og enkel å manøvrere i, samtidig formidler den hva vi driver med på en visuell måte.

-Bjarte Hjelmen, Daglig Leder

Visuelt innhold

Med et bildefokusert design og interaktive elementer trigges leselyst som gjør at jobber og tjenester kommuniseres mer effektivt. Ekte historier om menneskene og bedriftene som bruker Ryger Elektro gjør siden troverdig og personlig.

 

Digitalt lesemønster

Innholdet er tilpasset forbrukerens lesemønster på digitale flater. Vi har bevisst spisset enkelte tekster, plassert bilder og brukt farger for å styre leseflyten. Enten du scroller kjapt eller leser hele saken vil du få med deg det viktigste budskapet.

SATSINGSOMRÅDE: følg linken for å se hvordan vi fremhevet deres satsing på varmepumper.