Storsatsning på innhold gir

MASSIVE RESULTATER

301% salgsøkning

på enkelte produkter

2015 beste år

på kyllingfôr noensinne

2 av 5 bransjeblader

publiserte innholdet deres

Utfordring

Fiskå Mølle ønsket å kommunisere bedre med nye og eksisterende kunder og samtidig samle alle markedsaktiviteter. Produksjonslokaler og salgspunkter spredd over hele landet brukte egne profiler, nettsider og kommuniserte ulikt, selv om den samme informasjonen var relevant for de fleste kundene.

Løsning

Norske bønder har et stort informasjonsbehov. De søker rådgivning hos leverandørene. Derfor passer innholdsmarkedsføring ypperlig til Norges største private leverandør av kraftfôr, gjødsel og andre driftsmidler.

Vi leverte
  • strategi
  • innholdsproduksjon
  • publisering og kanalvalg
  • analyse

“Et salgseventyr”

– Sigurd Norland, salgsleder

Strategi

Først utviklet vi en ny visuell identitet som alle avdelingene kunne samles under. Logo forble den samme, men farger og design ble spisset så de står i sterk kontrast til konkurrentene. Deretter designet vi et nettsted for alle delene av organisasjonen i samarbeid med Knowit. Nettsiden er basert på innholdsdrevet utvikling hvor bønder fra hele landet enkelt kan finne fram blant reportasjer, sesongbetont stoff fra fagsjefer og råd fra veterinærer.

 

Kunnskapsleder

Deretter bygget vi opp en base av artikler, bilder og infografikk som blir gitt ut i et magasin hvert kvartal. Slik fremstår Fiskå Mølle som kunnskapsleder i markedet. Etterhvert som basen av innhold vokser skal det legges vekt på digital distribusjon av det samme innholdet. Her blir fokuset å bygge opp en solid og engasjert følgerbase, og selvfølgelig konvertere til salg med gjennomtenkte landingssider.

Etterdønninger

Foruten stor salgsøkning på enkelte produkter har tilbakemeldingene fra både bønder og andre aktører i bransjen vært mange og gode. Kommunikasjonen oppleves som nyttig, informativ og aktuell. Fiskå Mølle opplevde også at nye produktlanseringer fikk god mottakelse i markedet, betydelig bedre enn ved tidligere anledninger i følge salgsleder, Sigurd Norland.